Cyfrowa Transformacja - E-commerce B2B i B2C
Przeważnie „wyzwalaczem” (tzw. triggerem) jest chęć dodania sprzedaży e-com, ale w sytuacji, w której mamy do czynienia z rozwiniętą i świadomą organizacją, taki proces uruchamia szereg zmian.
Przebieg procesu:
1. Po pierwsze: STRATEGIA CYFROWA
2. Następnie:
2.1. Modyfikacje architektury systemów (połącznie ERP z PIM – Product Information Management System, wprowadzenie Szyny danych, zaprojektowanie E-com B2B i E-com B2C)
2.2. Przejście na wyższe instancje platformy MAGENTO w przypadku e-commerce’ów brandowych
2.3. Zaprojektowanie odrębnego rozwiązania (zarówno dotyczącego USABILITY, jak i USER INTERFACE) dla e-commerce B2B (STREFA GTX), jak i e-commerce B2C (HUB – marketplace narzędziowy)
3. Wdrożenie:
3.1. serwisów brandowych: TOPEX, NEO, GRAPHITE, VERTO (w tym w wersjach językowych)
3.2. serwisu firmowego GRUPA TOPEX (w tym w wersjach językowych)
3.3. e-commerce’u B2B Strefa Klienta GTX – platforma do zamówień dla sieci dystrybucji
3.4. serwisu brandowego oraz e-commerce’u B2B dla nowej marki usługowej GTX Service (Części Zamienne, Naprawa, Wypożyczalnia, Usługi)
3.5. marketplace’u narzędziowego B2C FIXERO.com (roboczo HUB GTX)
4. Podział prac:
4.1. I-sza GRUPA: prace nad architekturą i funkcjonalnością (Strefy Klienta – Strefy GTX)
4.2. II-ga GRUPA: porządki w bazie danych produktów (m.in. uzupełnienie, czy wręcz stworzenie opisów produktów, w tym opisów wielojęzycznych, uzupełnienie biblioteki zdjęć, 5000 x 3 zdjęcia = 15 000 zdjęć, a w wielu przypadkach, dla produktów złożonych, tych zdjęć było więcej, do tego zdjęcia 3D)
4.3. III-cia GRUPA: prace nad treścią (contentem), m.in. produkcja filmów, artykułów, projektowanie akcji w Social Mediach, aktywacji. Produkcja treści, to jeden z najtrudniejszych obszarów w narzędziach (obciążający czasowo i bardzo kosztochłonny). Dla producentów i dystrybutorów jest to dzisiaj lwia część budżetów.
5. Bardzo ważnym elementem całego procesu wdrożenia zmian cyfrowych był proces projektowy, testowanie rozwiązań, prezentacje kolejnych etapów, zarówno w gronie projektowym, jak i na Zarządzie oraz przed Właścicielami.
6. Równolegle z całą rewolucją po stronie organizacji procesów obsługi klienta (Strefa GTX), czy dobudowaniu części E-COM B2C trwały działania sprzedażowe budujące pozycję GRUPY TOPEX w tzw. e-BIZ, czyli w zewnętrznych sklepach E-COM (m.in. pure-playerach, jak np.: narzędzia.pl, oleole, EURO RTV-AGD, inne).
7. Proces Transformacji był złożony i wieloetapowy. Wymagał dużej konsekwencji i determinacji w działaniu, a także wsparcia zarówno od Prezesa, Właścicieli, Zarządu, jak i po stronie grup projektowych.
Chcesz wiedzieć więcej, napisz, zadzwoń:
daniel.szafulera@omnibiz.pl
m: +48511399274
Kluczowe Informacje o Projektach
8
Bazowych, brandowych serwisów www i e-commerce dedykowanych B2B i/lub B2C
30
Wersji serwisów brandowych na platformie MAGENTO (w wersji PL i EXP)
>40
Uczestników projektu wewnątrz i na zewnątrz organizacji w różnych fazach wdrożenia